
Välkommen Almi GävleDala!
I slutet av 2020 blev Almi GävleDalas upphandling för tjänster inom varumärkesutveckling och marknadskommunikation klar. Vi är en av de utvalda byråer som fått ramavtal inom bland annat marknadsstrategi, content marketing, filmproduktion, foto och event!
– Almi arbetar för att företagare ska nå framgång, det gör vi genom att erbjuda finansiering och affärsrådgivning. I GävleDala-regionen har vi en hög företagstäthet, med många företag som kan erbjudas Almis tjänster. I den här upphandlingen har vi sökt samarbetspartners i arbetet att nå ut till fler företag och etablera fler relationer. Vi tror att Komson kan bli en god partner i det arbetet, säger Lina Renberg, Marknad Kommunikation, Almi GävleDala.
Under flera år har vi på Komson arbetat med bland annat strategi, kampanjplanering, sociala medier och event för Almi Uppsala.
– GävleDala är en större region med fler större orter och många spännande företag, ett lite annat “ekosystem” gällande branscher, utmaningar och möjligheter än Uppsalaregionen. Vi ser jättemycket fram emot att få vara med att lyfta fram Almis värdeskapande erbjudande till företag i Gävleborg och Dalarna!, säger Marcus Segersvärd, vd & marknadsstrateg, Komson.
Ramavtalet gäller i två år med möjlighet till förlängning ett år.
Frågor och kontakt:
Marcus Segersvärd
VD/Marknadsstrategi
marcus@komson.se
Besök även:
Almi GävleDala på LinkedIn
almi.se
Så jobbar vi med Almi Uppsala
Foto: Theerasak Namkampa/Shutterstock.com
Fler nyheter
-
Ny byråledarduo med innovation på agendan
Vi på kommunikationsbyrån Komson, med kunder som audio tech-bolaget Dirac, Proffs Hairstyling, C2 Vertical Safety, Donald Davies & Partners, Cajsa’s Kök och Almi Uppsala, kickstartar året med ett nytänkande och delat byråledarskap. Med projektledarduon Elvira Strömberg och Rosie Selgerudh i spetsen ska kommunikationsbyrån Komson lägga fokus på innovation, tjänsteutveckling och tillväxt. Marknadsstrategerna och projektledarna Elvira […]
-
10 tips för proffsigare digitala möten!
Ibland kanske videomötet kräver det där lilla extra, så varför inte höja standarden i samband med det nya året? Här delar vi med oss av några enkla knep som får ditt nästa videomöte att kännas ännu proffsigare! Fem tips för dina förberedelser Webbkamera. För den bästa vinkeln placeras webbkameran i ögonhöjd på en armlängds avstånd. Om […]
-
Lekar till en digital after work
Interaktivt, lätt att förstå och komma igång och inte ta för mycket tid. Det är våra lärdomar från vår digitala julfest. Vi har därför gjort en tio-i-topp-lista på lekar och aktiviteter som fungerar online! Här kommer den! En digital after work ska vara värdefull och inte kännas tidsödande. Och det finns en uppsjö aktiviteter som […]
-
Låt drömkunden bestämma innehållet
Vilket innehåll ska du skapa för din B2B-marknadsföring? Vilka kundutmaningar ska du ge kunskap och tips om i ditt content-flöde? Du har säkert flera olika målgrupper, alla med sina “pains” och utmaningar. Och du har säkert flera olika produkter och tjänster du vill knyta dina kunskapsdelning kring. Account Based Marketing, eller Key Account Marketing som det […]
-
Amanda tipsar om hur du får igång kreativiteten
Hej Amanda, berätta lite om dig själv och din bakgrund Jag är en 26-årig Uppsalabo som bott i Stockholm i fem år men nu är tillbaka på hemmaplan igen! Jag har pluggat kommunikation och design både på gymnasiet, en sväng på universitetet och nu senast på yrkeshögskola. Däremellan har jag jobbat både i detaljhandeln och […]
-
You are super strong – kampanj för PROFFS
Nu är vår hårresande kampanj YOU ARE SUPER STRONG för PROFFS Styling live och synlig på Stockholm C, SF BIO och i digitala kanaler. I konkurrens med flera byråer främst från Stockholm föll valet på Komson. Här ser du vårt arbete! Syftet med kampanjen var att skapa synlighet och stärka varumärket hos målgruppen lokalt i […]
-
Marknadsstrategi 2021 – tre frågor du inte får missa
Efter ett annorlunda 2020 där de flesta fått kasta sina planer och ställa om, är det nu äntligen dags att blicka framåt och sätta riktning och plan för 2021. Planen i sig är ju inte det viktiga (den kan man behöva omvärdera snabbt ibland som vi vet…) utan det är själva planerandet, då vi lyfter […]
-
Revolutionizing how the world hears
Visste du att Rolls Royce, Volvo, NAD och Philips använder Diracs unika mjukvara för att optimera och maximera ljudet i sina ljudsystem och produkter? Det internationella ljudförbättringsföretaget Dirac med huvudkontor i Uppsala, är i färd med att revolutionera hur vi hör och uppfattar ljud i våra hörlurar, hifi-system, i bilen och i mobilen. Vi på […]
-
Salsta Slott vaknar till liv igen
Under våren har barockslottet Salsta Slott i Vattholma, 25 min norr om Uppsala, vaknat ur sin törnrosasömn… Trots annorlunda tider har verksamhet med sommarcafé, guidade visningar och den klassiska programserien ‘Musik på Salsta Slott’ dragit igång, om än i begränsad skala. Vår VD Marcus är en av tre initiativtagare till den nya verksamheten, och vi […]
-
Professionell streaming och marknadsföring av ditt event
Genomför ditt event, föreläsning eller workshop digitalt? Vi hjälper dig att planera, koordinera, marknadsföra och sända/streama ditt event med hög kvalitet – all inclusive! Planering & Marknadsföring, inkl inbjudningar i eventverktyget Invajo Lokal/studio Professionell filmning, ljud och ljus Live Streaming och dokumentation (t ex över Zoom) Vill du genomföra ett event med flera föreläsare på […]