
Kampanjer som driver konvertering
En kampanj kan beskrivas som en aktivitet för att få en bestämd målgrupp att göra eller förstå något under en bestämd tid, det vill säga “driva konvertering”. Vad som är en konvertering beror på kampanjens mål, dvs den effekt du vill uppnå. Exempel på konverteringar kan vara fler köp i din webbshop, fler varma leads till din säljavdelning eller att öka medvetenheten om era tjänster eller produkter.
Gör som PROFFS Hairstyling, C2 Vertical Safety, Andersson & Tillman, Cajsa’s Kök, ICA Torgkassen, Almi Uppsala och många fler – låt oss göra din nästa kampanj.
Vi hjälper dig från strategi och kampanjidé till plan, genomförande (skapande och spridning) och effekt-/slutrapport, både när det gäller fysiska och digitala kampanjer. Våra projektledare har lång erfarenhet av att ta fram och genomföra säljdrivande kampanjer, inte minst i digitala kanaler och sociala medier, utifrån en förutbestämd tidsram och budget. Både inom B2B och B2C.
Här är några exempel på vad vi gör
- Sociala medier
- Direktreklam
- Public Relations
- Nyhetsbrev
- Leadsgenerering
- Film och rörligt för storskärm (bio, mässor etc.)
- Livestreaming och webinars
- Display- och bannerannonsering
- Annonser för print, dagstidningar och magasin
- Utomhusreklam
- Radioreklam
Här hittar du några utvalda kampanjer där vi varit med från ax till limpa!
Vi hjälper dig med din nästa kampanj!
Vår tjänst Kampanjer kan utnyttjas oavsett om du har ett abonnemang eller inte. Vill du maximera effekten över tid rekommenderar vi att du jobbar med både kortsiktiga och långsiktiga aktiviteter. Läs mer om vår långsiktiga helhetslösning Din Marknadsavdelning.
Intresserad eller vill du veta mer? Kontakta vår vd och marknadsstrategi Marcus Segersvärd.
Läs mer om vad våra kunder tycker om oss här
Fotocred C2 Safety’s kampanjbildbild: Tor Johnsson, Johannes Rousseau
våra tjänster

Kampanjer
En kampanj kan beskrivas som en aktivitet för att få en bestämd målgrupp att göra eller förstå något under en bestämd tid, det vill säga “driva konvertering”. Vad som är en konvertering beror på kampanjens mål, dvs den effekt du vill uppnå. Exempel på konverteringar kan vara fler köp i din webbshop, fler varma leads […]

Din Marknadsavdelning
Vårt mål har alltid varit att arbeta nära och långsiktigt med våra kunder. I vår tjänst Din Marknadsavdelning tar vi hand om ditt marknadsarbete – från målsättning och strategi till operativt genomförande – du väljer själv vilka delar du behöver hjälp med. Oftast tar vi ett helhetsansvar för våra kunders marknadskommunikation. Gör som Dirac, Deversify, […]

Strategi & Branding
Vilken marknadsstrategi ska du ha för att nå dina sälj- och affärsmål – denna säsong och över en längre tid? Vi har stor erfarenhet av att ta fram varumärkes- och marknadsstrategier, marknadsplaner och årsaktivitetsplaner utifrån vision, effekt- och affärsmål. Vi erbjuder detta som en del av vår tjänst “Din marknadsavdelning” eller som en separat workshop. Att […]

Content Marketing
Content Marketing – eller innehållsmarknadsföring – innebär att du regelbundet delar med dig av värdefullt och relevant innehåll på ett sätt som är intressant och tillgängligt för en definierad målgrupp. Målet är att vinna målgruppens förtroende så att de vill fortsätta ta del av ditt innehåll, även reklam och säljbudskap. Med ett bra och kontinuerligt […]

Grafiskt & Rörligt
Grafisk form och rörligt material är det första som fångar mottagarens uppmärksamhet. Grafiskt material har alltså en betydande roll när du ska fånga målgruppens intresse och förmedla känslan av ditt varumärke. Två sekunder har du på dig att fånga din målgrupps uppmärksamhet, om det handlar om innehåll för digitala kanaler. Vare sig du vill ta […]