
Din Marknadsavdelning
Vårt mål har alltid varit att arbeta nära och långsiktigt med våra kunder. I vår tjänst Din Marknadsavdelning tar vi hand om ditt marknadsarbete – från målsättning och strategi till operativt genomförande – du väljer själv vilka delar du behöver hjälp med. Oftast tar vi ett helhetsansvar för våra kunders marknadskommunikation.
Gör som Dirac, Deversify, Pharmacolog, Cajsa’s Kök, C2 Vertical Safety och många fler – här kan du läsa om våra kunder som valt Din Marknadsavdelning.
Saknar er marknadsavdelning en särskild specialistkompetens, till exempel inom grafisk formgivning eller sociala medier? Att anställa en specialist för ett fåtal timmar är sällan hållbart i längden. Och att låta en medarbetare med andra arbetsuppgifter lära sig något som är ett helt eget yrke är sällan effektivt. Med vår tjänst Din Marknadsavdelning kan du komplettera er befintliga marknadsavdelning med flera olika kompetenser utifrån era behov och budget. Ni tilldelas en kundansvarig projektledare vid uppdragsstart så att ni bara behöver kontakta en person oavsett vad ni vill utföra. Projektledaren kvalitetssäkrar alltid leveransen så att ni får mer tid till det som ni är bäst på.
Vi förstärker din marknadsavdelning
Om din marknadsavdelning inte hinner med att kommunicera ut allt ni vill säga, eller behöver stöd i olika kommunikationsfrågor – “ett externt bollplank” – så kan vi förstärka och stötta utifrån era behov. En vanlig fallgrop hos företag och organisationer som kontaktar oss är att de inte kan hålla i den kontinuiteten som krävs i ett långsiktigt marknadsarbete, det kan till exempel vara att hålla takten på att få till och ut nyhetsbrev eller inlägg på sociala medier. Och det bästa för dig, vi är experter på det som ingår i tjänsten Din Marknadsavdelning. Har du behov av något ytterligare så har vi ett stort nätverk av partners, som vi hanterar åt dig.
Vi är din kreativa marknadsfunktion med erfarenhet från en rad olika branscher, och med koll på strategi och det senaste trenderna inom kommunikation och digitala kanaler. Vi tar ansvar för att planera, genomföra, serva och driva i mål!
Här kan du läsa om våra kunder som valt Din Marknadsavdelning.
Detta ingår i Din Marknadsavdelning:
- Projektledning och produktionsledning
- Stöd och coachning i kommunikationsfrågor
- Marknadsstrategi, taktik och planering
- Årshjul och aktivitetsplanering
- Publiceringskalender
- Content Marketing
- SEO-baserad textproduktion
- Sociala medier
- Kampanjer
- Eventkoordinering och produktion
- Formgivning för digitala medier och tryck
- Presshantering och omvärldsbevakning
- Uppföljning på och avrapportering
- Tidregistrering på projektnivå
- Månadsvisa avstämningsmöten
Hur fungerar Din Marknadsavdelning?
Vår tjänst Din Marknadsavdelning är en abonnemangstjänst som baseras på din budget eller ditt behov. Avtalet har stor flexibilitet och uppsägningstiden är endast en månad det första året.
Låter det intressant? Välkommen du med! Kontakta vår vd och marknadsstrategi Marcus Segersvärd.
Nyfiken på att läsa mer om våra kunder och vad de tycker om oss?
våra tjänster

Kampanjer
En kampanj kan beskrivas som en aktivitet för att få en bestämd målgrupp att göra eller förstå något under en bestämd tid, det vill säga “driva konvertering”. Vad som är en konvertering beror på kampanjens mål, dvs den effekt du vill uppnå. Exempel på konverteringar kan vara fler köp i din webbshop, fler varma leads […]

Din Marknadsavdelning
Vårt mål har alltid varit att arbeta nära och långsiktigt med våra kunder. I vår tjänst Din Marknadsavdelning tar vi hand om ditt marknadsarbete – från målsättning och strategi till operativt genomförande – du väljer själv vilka delar du behöver hjälp med. Oftast tar vi ett helhetsansvar för våra kunders marknadskommunikation. Gör som Dirac, Deversify, […]

Strategi & Branding
Vilken marknadsstrategi ska du ha för att nå dina sälj- och affärsmål – denna säsong och över en längre tid? Vi har stor erfarenhet av att ta fram varumärkes- och marknadsstrategier, marknadsplaner och årsaktivitetsplaner utifrån vision, effekt- och affärsmål. Vi erbjuder detta som en del av vår tjänst “Din marknadsavdelning” eller som en separat workshop. Att […]

Content Marketing
Content Marketing – eller innehållsmarknadsföring – innebär att du regelbundet delar med dig av värdefullt och relevant innehåll på ett sätt som är intressant och tillgängligt för en definierad målgrupp. Målet är att vinna målgruppens förtroende så att de vill fortsätta ta del av ditt innehåll, även reklam och säljbudskap. Med ett bra och kontinuerligt […]

Grafiskt & Rörligt
Grafisk form och rörligt material är det första som fångar mottagarens uppmärksamhet. Grafiskt material har alltså en betydande roll när du ska fånga målgruppens intresse och förmedla känslan av ditt varumärke. Två sekunder har du på dig att fånga din målgrupps uppmärksamhet, om det handlar om innehåll för digitala kanaler. Vare sig du vill ta […]