
PROFFS Styling väljer Komson
Vi har fått uppdraget att aktivera ett av Sveriges mest kända och anrika hårstyling-varumärken – PROFFS Styling. Detta är en av de största marknadsföringssatsningar som PROFFS Styling gör sedan starten 1983.
PROFFS hårstylingsprodukter är några av Sveriges mest köpta och säljs bland annat i butikskedjor som H&M, Åhléns och ICA.
– Det ska bli riktigt kul att få arbeta med ett så välkänt varumärke, med en så tydlig profil och inriktning, som PROFFS Styling. De har ett långsiktigt tänk kring sitt varumärkesbyggande, det ligger helt i linje med hur vi arbetar, säger Marcus Segersvärd, vd, Komson.
Tiden är mogen för en större kommunikationssatsning. I konkurrens med flera byråer främst från Stockholm föll valet på Uppsalabaserade Komson.
– Våra produkter har en stor grupp lojala kunder trots att vi historiskt varit ett ganska ”hemligt” företag som inte kommunicerat mycket med våra konsumenter själva. I en snabbrörlig bransch där nya aktörer ständigt dyker upp så tycker vi att det är mer än dags att börja berätta vår historia och vad vi står för, säger Anthony Hubeny, CMO på Wish & Way AB som står bakom varumärket PROFFS Styling, och fortsätter:
– Komson var snabba att snappa upp vad vi var ute efter och gav ett mycket kreativt och komplett kampanjförslag, som också går att vidareutveckla långsiktigt.
Uppdraget gäller aktivering i digitala och traditionella kanaler främst i Sverige.
I bilden syns delar av teamet på Komson: Rose-Marie Selgerudh, projektledare, Marcus Segersvärd, vd och strateg, Johanna Koroorian Nordlöf, AD, Elvira Strömberg, projektledare. Foto: Göran Ekeberg.
Kontakt
Marcus Segersvärd
VD & Marknadsstrateg | Komson
marcus@komson.se | 070-491 60 16
Anthony Hubeny
CMO | Wish & Way AB
anthony@wishandway.se | 0709-74 00 99
OM PROFFS
PROFFS Styling grundades 1983 och är idag ett av de mest kända varumärkena inom hårstylingsegmentet i Sverige. PROFFS producerar och säljer hårprodukter för fixtur, glans och volym – och säljs av kedjor såsom ICA, H&M, Åhléns, Kicks, Lindex och Lyko och är ett av Sveriges mest välkända varumärken inom hårstyling. Samtliga produkter skapas och produceras i Sverige med så liten klimatpåverkan som möjligt enligt Good Manufacturing Practice och ISO Standards.
proffs.eu
OM KOMSON
Komson grundades 2007 och är idag en etablerad kommunikationsbyrå i Uppsala med tjänster inom strategi, kampanjplanering, produktion, event och Content Marketing. Komson erbjuder även tjänsten Din Marknadsavdelning – en marknadsavdelning på abonnemang. På kundlistan finns företag och organisationer som verkar på en regional, nationell eller internationell marknad såsom PROFFS Styling, Almi Uppsala, C2 Vertical Safety, Pharmacolog, Donald Davies & Partners och Cajsa’s Kök.
komson.se
PRESSMEDDELANDE JAN 2020
Fler nyheter
-
Ny byråledarduo med innovation på agendan
Vi på kommunikationsbyrån Komson, med kunder som audio tech-bolaget Dirac, Proffs Hairstyling, C2 Vertical Safety, Donald Davies & Partners, Cajsa’s Kök och Almi Uppsala, kickstartar året med ett nytänkande och delat byråledarskap. Med projektledarduon Elvira Strömberg och Rosie Selgerudh i spetsen ska kommunikationsbyrån Komson lägga fokus på innovation, tjänsteutveckling och tillväxt. Marknadsstrategerna och projektledarna Elvira […]
-
Välkommen Almi GävleDala!
I slutet av 2020 blev Almi GävleDalas upphandling för tjänster inom varumärkesutveckling och marknadskommunikation klar. Vi är en av de utvalda byråer som fått ramavtal inom bland annat marknadsstrategi, content marketing, filmproduktion, foto och event! – Almi arbetar för att företagare ska nå framgång, det gör vi genom att erbjuda finansiering och affärsrådgivning. I GävleDala-regionen har […]
-
10 tips för proffsigare digitala möten!
Ibland kanske videomötet kräver det där lilla extra, så varför inte höja standarden i samband med det nya året? Här delar vi med oss av några enkla knep som får ditt nästa videomöte att kännas ännu proffsigare! Fem tips för dina förberedelser Webbkamera. För den bästa vinkeln placeras webbkameran i ögonhöjd på en armlängds avstånd. Om […]
-
Lekar till en digital after work
Interaktivt, lätt att förstå och komma igång och inte ta för mycket tid. Det är våra lärdomar från vår digitala julfest. Vi har därför gjort en tio-i-topp-lista på lekar och aktiviteter som fungerar online! Här kommer den! En digital after work ska vara värdefull och inte kännas tidsödande. Och det finns en uppsjö aktiviteter som […]
-
Låt drömkunden bestämma innehållet
Vilket innehåll ska du skapa för din B2B-marknadsföring? Vilka kundutmaningar ska du ge kunskap och tips om i ditt content-flöde? Du har säkert flera olika målgrupper, alla med sina “pains” och utmaningar. Och du har säkert flera olika produkter och tjänster du vill knyta dina kunskapsdelning kring. Account Based Marketing, eller Key Account Marketing som det […]
-
Amanda tipsar om hur du får igång kreativiteten
Hej Amanda, berätta lite om dig själv och din bakgrund Jag är en 26-årig Uppsalabo som bott i Stockholm i fem år men nu är tillbaka på hemmaplan igen! Jag har pluggat kommunikation och design både på gymnasiet, en sväng på universitetet och nu senast på yrkeshögskola. Däremellan har jag jobbat både i detaljhandeln och […]
-
You are super strong – kampanj för PROFFS
Nu är vår hårresande kampanj YOU ARE SUPER STRONG för PROFFS Styling live och synlig på Stockholm C, SF BIO och i digitala kanaler. I konkurrens med flera byråer främst från Stockholm föll valet på Komson. Här ser du vårt arbete! Syftet med kampanjen var att skapa synlighet och stärka varumärket hos målgruppen lokalt i […]
-
Marknadsstrategi 2021 – tre frågor du inte får missa
Efter ett annorlunda 2020 där de flesta fått kasta sina planer och ställa om, är det nu äntligen dags att blicka framåt och sätta riktning och plan för 2021. Planen i sig är ju inte det viktiga (den kan man behöva omvärdera snabbt ibland som vi vet…) utan det är själva planerandet, då vi lyfter […]
-
Revolutionizing how the world hears
Visste du att Rolls Royce, Volvo, NAD och Philips använder Diracs unika mjukvara för att optimera och maximera ljudet i sina ljudsystem och produkter? Det internationella ljudförbättringsföretaget Dirac med huvudkontor i Uppsala, är i färd med att revolutionera hur vi hör och uppfattar ljud i våra hörlurar, hifi-system, i bilen och i mobilen. Vi på […]
-
Salsta Slott vaknar till liv igen
Under våren har barockslottet Salsta Slott i Vattholma, 25 min norr om Uppsala, vaknat ur sin törnrosasömn… Trots annorlunda tider har verksamhet med sommarcafé, guidade visningar och den klassiska programserien ‘Musik på Salsta Slott’ dragit igång, om än i begränsad skala. Vår VD Marcus är en av tre initiativtagare till den nya verksamheten, och vi […]