“Offline experience online” – trendspaning i Amsterdam

Under Komsons inspirationsresa till Amsterdam besökte vi två byråer, Boomerang och This Page, för att få veta mer om hur de jobbar med storytelling och content, och för att prata mer om vilka trender de ser inom kommunikationsbranschen just nu.

Efter att ha varit i Amsterdams hippa kvarter i Amsterdam Noord hos Boomerang var det dags för vårt möte med This Page, som har kontor nära centrum i hjärtat av Amsterdam. Inför besöker var vi riktigt imponerade, både av deras innovativa webb och av ett case med en ost-delibutik där offline mötte online i en spännande kampanj.

This Page är en digital byrå med passion för innovation. Hos This Page träffade vi Alwin Houthoff, Account Manager och Valerie Balleiux, Head of Project Management. Alwin imponerade genom att dra ett intro på svenska, det visade sig att han spenderat mycket tid i Sverige eftersom han har släktingar här.

Se mer från trendspaningen och mötet med This Page & Boomerang här:

Digital innovation för Nike

Det blev tydligt att innovation är något som This Page brinner starkt för. De berättade bland annat om en kampanj för Nike där de tagit fram ett stylingverktyg som gör det möjligt att välja olika modeller med olika kroppsstorlek, för att användaren ska kunna se hur de olika klädstorlekarna sitter på olika modeller. Det var också möjligt att ändra årstid i verktyget för att verkligen få den rätta känslan för hur klädesplaggen skulle göra sig IRL.

“Offline experience online”

Nästa case som de berättade om var det som vi alla hade väntat på att få höra, caset om ost-delibutiken. This Page fick i uppdrag att skapa en online upplevelse med känsla av en genuin offlineupplevelse åt en liten ostbutik i Alkmaar, Holland.

De skapade en innovativ plattform och satte upp en HD kamera i butiken i Holland. För att skapa en miljö som var interaktiv så byggde och designades webbshoppen så att personer kunde interagera med livestreamen och butiksägaren, Kaan, som befann sig i butiken. Kunder kunde beställa produkter online och se deras order bli förberedd live. Kaan´s Stream Store var världens första livestreamade ostbutik, och detta uppmärksammades över hela världen. Över 500 beställningar lades in under denna kampanj från länder som USA, Kanada och Australien.

Låt dig inspireras av fler innovativa case hos This Page

Läs mer om mötet hos Boomerang här.

Vill du bolla idéer för hur du kan ta din marknadsföring till nästa nivå? Kontakta oss!

Fler nyheter