
Möt Komsons nya ledarduo – med innovation på agendan
Vi på kommunikationsbyrån Komson, med kunder som audio tech-bolaget Dirac, Proffs Hairstyling, C2 Vertical Safety, Donald Davies & Partners, Cajsa’s Kök och Almi Uppsala, kickstartar året med ett nytänkande och delat byråledarskap. Med projektledarduon Elvira Strömberg och Rosie Selgerudh i spetsen ska kommunikationsbyrån Komson lägga fokus på innovation, tjänsteutveckling och tillväxt.
Marknadsstrategerna och projektledarna Elvira Strömberg och Rosie Selgerudh tog från årsskiftet plats som nya byråledare för Uppsalabaserade kommunikationsbyrån Komson. Det delade ledarskapet syftar till att ge ett större kundfokus och utrymme för utveckling och innovation.
Rosie Selgerudh är kundansvarig och senior projektledare på Komson sedan tre år. Hon har lång erfarenhet från byråvärlden och kommer senast från en liknande roll på en kommunikationsbyrå i Stockholm där hon jobbade i åtta år.
– Det känns jätteroligt att kliva in i rollen igen eftersom jag drivs av att utveckla tjänster och team. Vi har haft möjligheten att påverka mycket men ett delat ledarskap gör oss mer snabbrörliga. Det som känns extra roligt är att få dela uppdraget med Elvira. Vi är båda väldigt drivna och målmedvetna så det kommer bli en spännande resa, säger Rosie.
Elvira Strömberg inledde sin karriär på Komson som junior projektledare för snart fyra år sedan. Då var hon nyexaminerad med en kandidatexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap från Uppsala Universitet. Elvira har påvisat det driv och engagemang som krävs för rollen och kommer bidra med sin kunderfarenhet och sitt nytänkande.
– Komson har verkligen varit rätt plats för mig att utvecklas och det ska bli roligt och spännande att inta rollen som byråledare och utveckla Komson tillsammans med Rosie och hela Komson-teamet. I vår snabbfotade bransch är det viktigt att lyfta blicken och perspektivet för att avgöra var vi ska, vad vi ska erbjuda, och hur vi kommer dit. Ett arbete som vi redan tjuvstartat, säger Elvira.
Tidigare verksamhetsledare Marcus Segersvärd, grundare av Komson, tar en ny roll med fokus på att utveckla ett av bolagets viktigaste affärsområden Varumärkes- och marknadsstrategi, samt på nykundsbearbetning.
– Rosie och Elvira har ett superhäftigt driv och samspel. Tillsammans med hela vårt grymma Komson-team kommer de utveckla Komson och vår kundleverans, inte minst inom Content Marketing och Social Media Management. Jag kommer främst fokusera på att utveckla vårt erbjudande inom strategi och vårt koncept Din Marknadsavdelning, säger Marcus.
Den nya titeln för Komsons nya byråledare kommer att vara KAM – Marketing & Innovation. En titel som beskriver Komsons framtida agenda och en långsiktig utveckling av företagets erbjudanden.
Komson består idag av åtta medarbetare. Marcus är fortsatt VD för Komson.
För frågor och kontakt
Marcus Segersvärd
marcus@komson.se
070-491 60 16
Komson är en Uppsalabaserad kommunikationsbyrå som erbjuder tjänster inom Varumärkes- & Marknadsstrategi, Content Marketing och Social Media Management. Företag och organisationer med en internationell, nationell eller regional marknad, däribland 2D fab, Dirac, Donald Davies & Partners, C2 Vertical Safety, Almi Uppsala, Cajsa’s Kök, Pharmacolog, nWise, Swedetime, Kontrollbolaget och Lyhra Kommunikation och Förändring abonnerar på Komsons tjänst Din Marknadsavdelning – en nära strategiskt och operativ byråpartner. Läs mer om våra kunder här!
Foto: Göran Ekeberg
Fler nyheter
-
CASE – rörligt innehåll och filmproduktioner från oss!
Filmproduktion och rörligt innehåll är något vi gör för många av våra kunder! Det kan vara allt ifrån professionella reklamfilmer och filmer för digitala kanaler – till enklare bildspel/filmer för sociala medier. Tillsammans med våra partners tar vi filmskapandet från start till mål. Här hittar du ett urval av våra filmproduktioner. BIOREKLAM FÖR PROFFS STYLING […]
-
15 år av kreativitet och kontinuitet som ger effekt
För 15 år sedan klev vår grundare och marknadsstrateg Marcus Segersvärd in i det stora ljusa rummet med högt till tak, i Gamla Riksbankshuset i Uppsala. Ett rum som fortfarande är vår borg och bas. Ambitionen var att starta en sprudlande kreativ kommunikationsbyrå som tar strategi, långsiktighet och effekt på fullaste allvar. Ur den ambitionen föddes […]
-
Life hacks för digitala kommunikatörer
Det är lätt att fastna i invanda mönster oavsett yrkesroll. Man gör liksom… som man alltid gjort. Vi på Komson både stöttar och avlastar kommunikatörer i olika branscher i vår tjänst Din Marknadsavdelning. Vi fungerar som som bollplank, rådgivare, coacher och hands-on social media managers – och vi älskar det! Så när vi för en […]
-
Sales-driven marketing for the nano tech company, 2D fab
The nano material company 2D fab in Sundsvall, Sweden, is a large-scale manufacturer of high-quality green graphene – a nano material that is stronger than steel and a more effective conductor than copper. Graphene is believed to revolutionize material development in the coming years. We at Komson are helping 2D fab build their brand and reach […]
-
Så tar vi fram en ny logotyp och grafisk profil
Dags för en ny kostym? Vi hjälper dig att hitta er grafiska personlighet, i en helt ny eller re-designad logotyp och grafisk profil. Vi anpassar den efter era och er målgrupps preferenser, och för de kanaler där ni verkar och syns, inte minst de digitala. När det är gjort kan vi även vara din produktionsbyrå för […]
-
Hajpade Clubhouse – kommer vi närmare varandra nu?
Under stormningen av Kapitolium i Washington i januari hände något unikt. De som tog sig in och meningsmotståndare på insidan, bl a några senatorer, debatterade och pratade med varandra medan stormningen pågick. Under tiden! Detta ska ha skett på den hajpade helt talbaserade appen Clubhouse ,som nyligen lanserats i Sverige. De senaste veckorna har Clubhouse […]
-
Välkommen Almi GävleDala!
I slutet av 2020 blev Almi GävleDalas upphandling för tjänster inom varumärkesutveckling och marknadskommunikation klar. Vi är en av de utvalda byråer som fått ramavtal inom bland annat marknadsstrategi, content marketing, filmproduktion, foto och event! – Almi arbetar för att företagare ska nå framgång, det gör vi genom att erbjuda finansiering och affärsrådgivning. I GävleDala-regionen har […]
-
10 tips för proffsigare digitala möten!
Ibland kanske videomötet kräver det där lilla extra, så varför inte höja standarden i samband med det nya året? Här delar vi med oss av några enkla knep som får ditt nästa videomöte att kännas ännu proffsigare! Fem tips för dina förberedelser Webbkamera. För den bästa vinkeln placeras webbkameran i ögonhöjd på en armlängds avstånd. Om […]
-
Låt drömkunden bestämma innehållet
Vilket innehåll ska du skapa för din B2B-marknadsföring? Vilka kundutmaningar ska du ge kunskap och tips om i ditt content-flöde? Du har säkert flera olika målgrupper, alla med sina “pains” och utmaningar. Och du har säkert flera olika produkter och tjänster du vill knyta dina kunskapsdelning kring. Account Based Marketing, eller Key Account Marketing som det […]
-
Amanda tipsar om hur du får igång kreativiteten
Hej Amanda, berätta lite om dig själv och din bakgrund Jag är en 26-årig Uppsalabo som bott i Stockholm i fem år men nu är tillbaka på hemmaplan igen! Jag har pluggat kommunikation och design både på gymnasiet, en sväng på universitetet och nu senast på yrkeshögskola. Däremellan har jag jobbat både i detaljhandeln och […]