Möt Komsons nya ledarduo – med innovation på agendan

Vi på kommunikationsbyrån Komson, med kunder som audio tech-bolaget Dirac, Proffs Hairstyling, C2 Vertical Safety, Donald Davies & Partners, Cajsa’s Kök och Almi Uppsala, kickstartar året med ett nytänkande och delat byråledarskap. Med projektledarduon Elvira Strömberg och Rosie Selgerudh i spetsen ska kommunikationsbyrån Komson lägga fokus på innovation, tjänsteutveckling och tillväxt. 

Marknadsstrategerna och projektledarna Elvira Strömberg och Rosie Selgerudh tog från årsskiftet plats som nya byråledare för Uppsalabaserade kommunikationsbyrån Komson. Det delade ledarskapet syftar till att ge ett större kundfokus och utrymme för utveckling och innovation.

Rosie Selgerudh är kundansvarig och senior projektledare på Komson sedan tre år. Hon har lång erfarenhet från byråvärlden och kommer senast från en liknande roll på en kommunikationsbyrå i Stockholm där hon jobbade i åtta år.

– Det känns jätteroligt att kliva in i rollen igen eftersom jag drivs av att utveckla tjänster och team. Vi har haft möjligheten att påverka mycket men ett delat ledarskap gör oss mer snabbrörliga. Det som känns extra roligt är att få dela uppdraget med Elvira. Vi är båda väldigt drivna och målmedvetna så det kommer bli en spännande resa, säger Rosie.

Elvira Strömberg inledde sin karriär på Komson som junior projektledare för snart fyra år sedan. Då var hon nyexaminerad med en kandidatexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap från Uppsala Universitet. Elvira har påvisat det driv och engagemang som krävs för rollen och kommer bidra med sin kunderfarenhet och sitt nytänkande.

– Komson har verkligen varit rätt plats för mig att utvecklas och det ska bli roligt och spännande att inta rollen som byråledare och utveckla Komson tillsammans med Rosie och hela Komson-teamet. I vår snabbfotade bransch är det viktigt att lyfta blicken och perspektivet för att avgöra var vi ska, vad vi ska erbjuda, och hur vi kommer dit. Ett arbete som vi redan tjuvstartat, säger Elvira.

Tidigare verksamhetsledare Marcus Segersvärd, grundare av Komson, tar en ny roll med fokus på att utveckla ett av bolagets viktigaste affärsområden Varumärkes- och marknadsstrategi, samt på nykundsbearbetning.

– Rosie och Elvira har ett superhäftigt driv och samspel. Tillsammans med hela vårt grymma Komson-team kommer de utveckla Komson och vår kundleverans, inte minst inom Content Marketing och Social Media Management. Jag kommer främst fokusera på att utveckla vårt erbjudande inom strategi och vårt koncept Din Marknadsavdelning, säger Marcus. 

Den nya titeln för Komsons nya byråledare kommer att vara KAM – Marketing & Innovation. En titel som beskriver Komsons framtida agenda och en långsiktig utveckling av företagets erbjudanden.

Komson består idag av åtta medarbetare. Marcus är fortsatt VD för Komson.

För frågor och kontakt
Marcus Segersvärd
marcus@komson.se
070-491 60 16

Komson är en Uppsalabaserad kommunikationsbyrå som erbjuder tjänster inom Varumärkes- & Marknadsstrategi, Content Marketing och Social Media Management. Företag och organisationer med en internationell, nationell eller regional marknad, däribland 2D fab, Dirac, Donald Davies & Partners, C2 Vertical Safety, Almi Uppsala, Cajsa’s Kök, Pharmacolog, nWise, Swedetime, Kontrollbolaget och Lyhra Kommunikation och Förändring abonnerar på Komsons tjänst Din Marknadsavdelning – en nära strategiskt och operativ byråpartner. Läs mer om våra kunder här!

Foto: Göran Ekeberg

Fler nyheter