Motton & Marknadsföring – Per håller dialogen levande

Vilket mantra rabblar de vassaste marknadscheferna varje morgon? Det tar vi reda på i vår intervjuserie ‘Motton & Marknadsföring’ där vi möter våra uppdragsgivare på tu man hand. Denna gång har vi intervjuat Per Eltell, vd på Donald Davies & Partners, som brinner för försäljning, ledarskap och att “andas kundluft”.

Donald Davies & Partners är ett konsultbolag med kvalificerade projektledare som leder komplexa, ofta verksamhetskritiska, projekt och program inom industri, transport, finans och offentlig verksamhet.

Hej Per, berätta mer om vad du gör hos Donald Davies & Partners (DDP)?
Jag är operativ vd på DDP och trivs verkligen i den rollen. Jag får både arbeta strategiskt med att utveckla företaget och med många operativa frågor som gör att jag ligger nära verksamhet och våra kunder. Att sälja och “andas kundluft” är det bästa jag vet!

Vilka är de största utmaningarna med marknadsföring idag?
De största utmaningarna är att nå fram till rätt kunder med marknadsföringen och att marknadsföringen ska bidra till försäljning med många fina leads.

Vilka tips vill du dela med dig av till andra i branschen?
1. Hitta och adressera kundens behov
2. Ha framförhållning och lös kundens problem
3. Skapa en affärsmässig och god personlig relation med kunden
4. Se alltid till kundens bästa
5. Kunden ska kunna lita på dig i alla lägen även när det krävs jobbiga beslut och samtal
6. Håll dialogen levande!

Berätta om ett par insatser vi gjort tillsammans som du tycker sticker ut!

Då tar jag gärna upp tre koncept som vi arbetar löpande med:

  • Donald Davies Stipendium – Komson har skapat ett ägandet av projektledarstipendiet Donald Davies Stipendium, vilket alltid uppmärksammas varje år. Kontinuitet i det vi tror på är viktigt.
  • Content Meets  Under dessa möten involverar vi både våra underkonsulter och partners och samlar in innehåll (content) till vår kunskapsdelning. Vi ser ett ökat engagemang och synlighet tack vare detta, och våra Content Meets hjälper både oss och våra kunder med verktyg och utveckling.
  • Caseporträtt – I våra inbjudande Caseporträtt på vår blogg lyfter vi fram enskilda konsulter/partners. Detta ger ökad uppmärksamhet både för oss och våra partners, och ger kunden information och kunskap om vår kompetens och specialisering.

Lästips
Så jobbar vi med Donald Davies & Partners
Köpa eller inte köpa – så tar hjärnan ett köpbeslut

Foto: Göran Ekeberg

Fler nyheter