Motton & Marknadsföring – Martin siktar alltid högt

Vilket mantra rabblar de vassaste marknadscheferna varje morgon? Det tar vi reda på i vår intervjuserie ‘Motton & Marknadsföring’ där vi möter våra uppdragsgivare på tu man hand. Denna gång presenterar vi Martin Malmberg, marknads- och försäljningschef på C2 Vertical Safety, som även är bekant för många som moderator för det live-sända uppsnacket inför Sirius Allsvenska matcher på Studenternas.

C2 Vertical Safety är ett entreprenörsdrivet bolag som är specialiserade på yrkesklättring, fallskydd  och sportklättring. Huvudkontoret ligger i Uppsala, där de stoltserar med Europas bästa träningsanläggning och 2017 öppnade de även en filial i Höganäs. C2 står för Climbing Competence och kompetens inom företaget råder det ingen tvekan om. Martin är själv civilekonom i grunden med över 15 års erfarenhet av försäljning, marknadsföring och ledarskap från flera branscher och bolag.

Hej Martin, berätta mer om vad du gör på C2 Vertical Safety
– Jag har idag ett övergripande ansvar för försäljningen i bolaget som består av både traditionell uppsökande försäljning, e-handel och ordermottagning/innesälj. Eftersom vi säljer till både företag, återförsäljare och privatpersoner har vi en stor, bred och spännande kundmassa och ett ständigt behov av att vässa vårt erbjudande.

Vilka är de största utmaningarna med er marknadsföring idag?
– Utmaningen är att vi, trots att vi är specialister, har många olika produkter och tjänster att erbjuda till en mängd olika typer av kunder. Det är lätt att fladdra iväg och lockas av att erbjuda produkter och tjänster utanför, eller i utkanten av, vårt expertisområde. Samtidigt gör det vårt jobb väldigt spännande och dynamiskt.

Berätta om en insats vi gjort tillsammans som du tycker sticker ut
– Jag tycker att vår kampanj Vi säkrar Uppsala var väldigt smart i sin enkelhet. Roligt att genomföra och gav också väldigt mycket bra kontakter och affärer!

Vilket tips vill du dela med dig till andra i branschen?
– När det gäller försäljning är jag väldigt traditionell och har många bevis på att personliga möten och hög frekvens fungerar. Som säljledare tänker jag att beteendeförändring alltid kommer före resultatförbättring och att ”du får det du mäter”.

Läs även
Våra kunder
Vår tjänst: Din Marknadsavdelning

Foto: Jessica Ahlfont

 

Fler nyheter