
Take aways från vår senaste LinkedIn-workshop
Idag har våra linkedIn-experter Elvira och Rosie hållit LinkedIn-workshop för vår nya kund 2D fab! Här kommer deras takeaways till dig som vill stärka ditt varumärke på LinkedIn:
✔️Tänk strategiskt kring ditt nätverk på LinkedIn. Detta är den målgrupp som du i första hand når ut till, vilka vill du ska uppmärksamma dig? Vem vill du ska besöka din profil?
✔️ LinkedIns algoritmer styr vilket innehåll som får spridning. LinkedIn älskar LinkedIn så länka helst inte till externa sidor i dina inlägg. Om dina kontakter gillar eller kommenterar ditt innehåll så värderas det högt vilket gör att inlägget får större räckvidd. Om du byggt ditt nätverk strategiskt så är kommentarer och likes inte lika långt borta eftersom du då troligtvis delar något som ditt nätverk är intresserade av.
✔️Om du själv dessutom är aktiv på LinkedIn så värderas även det av algoritmerna och ger ditt inlägg extra skjuts. Var aktiv och interagera mera med dina potentiella kunder eller de som du vill bygga en relation med!
På LinkedIn kan företagets medarbetare agera som varumärkesambassadörer och en optimerad profil är a och o för att börja bygga både sitt privata och företagets varumärke. Kundresan och hur vi gör affärer idag har förändrats och de flesta söker mer information om en försäljare eller ett företag innan första kontakt. Där är social selling ett viktigt verktyg för att bygga en relation med en potentiell kund och bli “top of mind”.
Vill du ha verktygen för att börja jobba strategiskt med LinkedIn och tillämpa social selling för att samla fler leads?
Boka en LinkedIn-workshop till ditt företag!
Läs mer om vår LinkedIn Workshop här
Fler nyheter
-
ICA Torgkassen firar 50års-jubileum & Green opening
ICA Torgkassen har funnits i Uppsala sedan 1969 och fyller hela 50 år i år, idag, den 5 december! Mycket har hänt sedan starten och vi är stolta över att ha fått vara med på resan som deras kommunikationbyrå sedan 2008. Torgkassen är inte vilken ICA-butik som helst… Med en helt egen personlighet, värme och […]
-
Ny kund! Grafentillverkaren 2D fab väljer Komson
2D fab är ett Sundsvalls-baserat företag som tillverkar det spännande nano-materialet Grafen (Graphene) på ett unikt sätt. Grafen, som fick mycket uppmärksamhet i samband med Nobelpriset i fysik 2010, har nu på allvar börjat revolutionera produktutveckling inom exempelvis energilagring och plastindustrin, för lättare, starkare och mer klimatsmarta plaster och kompositer. “Komson tar ansvar för att […]
-
Ad Agency Partner till Uppsalas största exportkonferens
28 januari 2020 kommer Uppsala International Business Forum att gå av stapeln på Uppsala Konsert & Kongress. En konferens som samlar ett par hundra personer från regionens exportföretag, exportorganisationer och internationella gäster, alla på plats för att inspireras och diskutera exportfrågor. För mer information och anmälan besök almi.se/uifb Liksom förra gången eventet ägde rum hjälper […]
-
Så lyckas du med ditt nyhetsbrev!
Varför ska du satsa och lägga massa tid och energi på nyhetsbrev? Trenden visar att nyhetsbrev växer sig allt starkare och vi vet att det är en bra kanal för att stärka varumärket och för att öka försäljningen. Inte minst är nyhetsbrev ofta en viktig kanal inom marketing automation. När du gör ditt nyhetsbrev, kanske […]
-
Tre Take Aways från vårt event om digital marknadsföring
I mitten av oktober bjöd vi in till eventet Ett knapptryck till fest – den nya köpresan, som vi genomförde tillsammans med webbyrån Wasabi Web och cateringföretaget Cajsa´s Kök. En gemensam nämnare för oss tre är att vi arbetar med Cajsa’s Webbshop. En fantastisk kväll med god mat, många vassa talare och kloka tips inom […]
-
För vem skriver du? Vår copywriter Tina tipsar!
Hallå där Tina! Berätta lite om dig själv och din bakgrund Hej, jag kommer från den småländska östkusten och bor i Uppsala sedan fyra år tillbaka. Jag har tidigare jobbat som chefredaktör, webbredaktör, frilansreporter, annonsproducent, grafisk formgivare och översättare från engelska till svenska. Innan dess utbildade jag mig till journalist i Stockholm. Men jag har […]
-
“Offline experience online” – trendspaning i Amsterdam
Under Komsons inspirationsresa till Amsterdam besökte vi två byråer, Boomerang och This Page, för att få veta mer om hur de jobbar med storytelling och content, och för att prata mer om vilka trender de ser inom kommunikationsbranschen just nu. Efter att ha varit i Amsterdams hippa kvarter i Amsterdam Noord hos Boomerang var det […]
-
PR och film för Almi och SKAPA-priset 2019
Den 5 september samlades innovatörer och spännande bolag för en dag med framtiden i fokus under Uppsala Innovation Day på UKK. Inför eventet tog vi tillsammans med Linkfilm fram ett bildspel om Almi och deras erbjudande till företag som söker rådgivning och finansiering kring innovationer. På plats var det dags för Almi att presentera årets […]
-
Uppstuk – ny kund hos oss!
I början av året startade vi ett samarbete med Uppstuk som idag är en av våra Din Marknadsavdelningskunder. Uppstuk är ett väletablerat bemannings- och rekryteringsföretag i Uppsala som matchar företag med studenter och utexaminerade från universitetsvärlden. Vi jobbar löpande med bland annat strategiarbete och konceptutveckling, digital marknadsföring, content marketing och skapande av innehåll till webb, […]
-
Säsongens bästa blogginlägg inom projektledning
Donald Davies & Partners, DD Rekrytering och DD Spring är tre företag inom en koncern som brinner för projekt och projektledning. Vi driver deras kunskapsbloggar, där du löpande hittar nyttiga tips och erfarenheter inom förändringsledning, projektledning och rekrytering. Spana in det senaste inlägget, ett “best of 2019” med tre läsarfavoriter från de tre bloggarna. Vi […]