
ICA Torgkassen firar 50 år med Green opening
ICA Torgkassen har funnits i Uppsala sedan 1969 och fyller hela 50 år i år, idag, den 5 december! Mycket har hänt sedan starten och vi är stolta över att ha fått vara med på resan som deras kommunikationbyrå sedan 2008. Torgkassen är inte vilken ICA-butik som helst… Med en helt egen personlighet, värme och stort engagemang bjuder de alltid kunden på det där lilla extra. Deras miljö- och hållbarhetsarbete imponerar, och tänk att det sträcker sig tillbaka hela 30 år.
2019 har varit ett speciellt år på många sätt för ICA Torgkassen. Tidigare i vår vann de första pris i kategorin Årets hållbara fiskpris från White Guide Green, detta för andra året i rad. De kammade dessutom hem en 5:e placering i kategorin Årets hållbara matbutik 2019, där över 300 butiker testats.
Torgkassen har även gått igenom en stor ombyggnation av butiken för att butiken ska bli rymligare, miljövänliga kylar har satts in och sortimentet av grönt och vegetariskt har utökats. I samband med detta har vi under hösten varit med och anordnat tävlingar i butiken som vi kallat “Klippa bandet” där Torgkassens kunder fått vara med och tävla och vinnaren har fått klippa ett grönt band och därmed invigt en specifik avdelning som blivit klar i butiken. Vinnarna har även fått en Helgens Goda, Torgkassens delikatesskasse, med sig hem. Nu är äntligen hela butiken klar och idag är det dags att klippa det sista bandet, och denna gång är det Torgkassen och handlare Erik Ohlström som stolt håller i saxen.
Mellan den 23/11-7/12 firas det i butiken med jubileumsveckor med fina erbjudanden och spännande besök och provsmak i butiken. Idag är det dags för le grande finale – 50-årsfirande och Green opening, och vi ser fram emot att vara på plats, beskåda det gröna bandet som klipps, skåla in den nya butiken och hurra för Torgkassens 50 år.
Vi ser fram emot att fortsätta stötta er på er gröna smakrika resa framåt!
Så har vi jobbat med kommunikationen kring Torgkassens 50-års jubileum
– Kampanjplanering
– Produktion av tryckmaterial och content
– Logotyp Torgkassen 50 år
– Skyltning och historisk kuriosa i butiken och i sociala medier
– Tävlingar i sociala medier
– Press & PR
– Annonsering
– Liverapportering sociala medier
Spana in ICA Torgkassen på Facebook. Där hittar du uppdateringar från deras 50-års jubileum och andra spännande nyheter från butiken.
Fler nyheter
-
Ny byråledarduo med innovation på agendan
Vi på kommunikationsbyrån Komson, med kunder som audio tech-bolaget Dirac, Proffs Hairstyling, C2 Vertical Safety, Donald Davies & Partners, Cajsa’s Kök och Almi Uppsala, kickstartar året med ett nytänkande och delat byråledarskap. Med projektledarduon Elvira Strömberg och Rosie Selgerudh i spetsen ska kommunikationsbyrån Komson lägga fokus på innovation, tjänsteutveckling och tillväxt. Marknadsstrategerna och projektledarna Elvira […]
-
Välkommen Almi GävleDala!
I slutet av 2020 blev Almi GävleDalas upphandling för tjänster inom varumärkesutveckling och marknadskommunikation klar. Vi är en av de utvalda byråer som fått ramavtal inom bland annat marknadsstrategi, content marketing, filmproduktion, foto och event! – Almi arbetar för att företagare ska nå framgång, det gör vi genom att erbjuda finansiering och affärsrådgivning. I GävleDala-regionen har […]
-
10 tips för proffsigare digitala möten!
Ibland kanske videomötet kräver det där lilla extra, så varför inte höja standarden i samband med det nya året? Här delar vi med oss av några enkla knep som får ditt nästa videomöte att kännas ännu proffsigare! Fem tips för dina förberedelser Webbkamera. För den bästa vinkeln placeras webbkameran i ögonhöjd på en armlängds avstånd. Om […]
-
Lekar till en digital after work
Interaktivt, lätt att förstå och komma igång och inte ta för mycket tid. Det är våra lärdomar från vår digitala julfest. Vi har därför gjort en tio-i-topp-lista på lekar och aktiviteter som fungerar online! Här kommer den! En digital after work ska vara värdefull och inte kännas tidsödande. Och det finns en uppsjö aktiviteter som […]
-
Låt drömkunden bestämma innehållet
Vilket innehåll ska du skapa för din B2B-marknadsföring? Vilka kundutmaningar ska du ge kunskap och tips om i ditt content-flöde? Du har säkert flera olika målgrupper, alla med sina “pains” och utmaningar. Och du har säkert flera olika produkter och tjänster du vill knyta dina kunskapsdelning kring. Account Based Marketing, eller Key Account Marketing som det […]
-
Amanda tipsar om hur du får igång kreativiteten
Hej Amanda, berätta lite om dig själv och din bakgrund Jag är en 26-årig Uppsalabo som bott i Stockholm i fem år men nu är tillbaka på hemmaplan igen! Jag har pluggat kommunikation och design både på gymnasiet, en sväng på universitetet och nu senast på yrkeshögskola. Däremellan har jag jobbat både i detaljhandeln och […]
-
You are super strong – kampanj för PROFFS
Nu är vår hårresande kampanj YOU ARE SUPER STRONG för PROFFS Styling live och synlig på Stockholm C, SF BIO och i digitala kanaler. I konkurrens med flera byråer främst från Stockholm föll valet på Komson. Här ser du vårt arbete! Syftet med kampanjen var att skapa synlighet och stärka varumärket hos målgruppen lokalt i […]
-
Marknadsstrategi 2021 – tre frågor du inte får missa
Efter ett annorlunda 2020 där de flesta fått kasta sina planer och ställa om, är det nu äntligen dags att blicka framåt och sätta riktning och plan för 2021. Planen i sig är ju inte det viktiga (den kan man behöva omvärdera snabbt ibland som vi vet…) utan det är själva planerandet, då vi lyfter […]
-
Revolutionizing how the world hears
Visste du att Rolls Royce, Volvo, NAD och Philips använder Diracs unika mjukvara för att optimera och maximera ljudet i sina ljudsystem och produkter? Det internationella ljudförbättringsföretaget Dirac med huvudkontor i Uppsala, är i färd med att revolutionera hur vi hör och uppfattar ljud i våra hörlurar, hifi-system, i bilen och i mobilen. Vi på […]
-
Salsta Slott vaknar till liv igen
Under våren har barockslottet Salsta Slott i Vattholma, 25 min norr om Uppsala, vaknat ur sin törnrosasömn… Trots annorlunda tider har verksamhet med sommarcafé, guidade visningar och den klassiska programserien ‘Musik på Salsta Slott’ dragit igång, om än i begränsad skala. Vår VD Marcus är en av tre initiativtagare till den nya verksamheten, och vi […]