
Revolutionizing how the world hears
Visste du att Rolls Royce, Volvo, NAD och Philips använder Diracs unika mjukvara för att optimera och maximera ljudet i sina ljudsystem och produkter? Det internationella ljudförbättringsföretaget Dirac med huvudkontor i Uppsala, är i färd med att revolutionera hur vi hör och uppfattar ljud i våra hörlurar, hifi-system, i bilen och i mobilen.
Vi på Komson har under våren inlett ett samarbete med Dirac där vi bland annat arbetat med deras varumärksplattform, och med att sätta processer och sedan driva kommunikationen i deras sociala medier.
– Komson hjälper oss både med det strategiska arbetet kring att definiera Diracs brand expression och tone of voice, och med det praktiska arbetet med att ta fram och få ut content i våra digitala kanaler. De fungerar också som ett utmärkt bollplank för att vi ska hitta rätt i arbetet med vår webb och andra delar, säger Mikael Boman, tf CMO, Dirac.
– Bland ljudexperter och hifi-fantaster har Dirac länge varit nummer ett. Nu tar Dirac nya kliv mot konsumentmarknaden. Vi på Komson bidrar med den så viktiga kontinuiteten och stringensen i deras kommunikation, främst i deras sociala kanaler internationellt. Bland annat planerar och gör vi content och inlägg utifrån vad deras PR-byrå i New York gör, säger Marcus Segersvärd, vd, Komson.
Vi har tagit deras nya spännande varumärkesplattform och grafiska profil vidare till en komplett brand book. Språket är engelska.
Byråteam
Johanna Koroorian Nordlöf, AD
Elvira Strömberg & Rosie Selgerudh, social media managers
Marcus Segersvärd, project manager & brand strategist (Kontakt)
Med Dirac som kund tar Komson ytterligare kliv mot att bli en kommunikationsbyrå och extern marknadsavdelning för bolag som verkar på en internationell marknad.
Läs mer om två av våra internationella kunder här:
Pharmacolog
2D fab
PROFFS Hair styling
Fler nyheter
-
Ny byråledarduo med innovation på agendan
Vi på kommunikationsbyrån Komson, med kunder som audio tech-bolaget Dirac, Proffs Hairstyling, C2 Vertical Safety, Donald Davies & Partners, Cajsa’s Kök och Almi Uppsala, kickstartar året med ett nytänkande och delat byråledarskap. Med projektledarduon Elvira Strömberg och Rosie Selgerudh i spetsen ska kommunikationsbyrån Komson lägga fokus på innovation, tjänsteutveckling och tillväxt. Marknadsstrategerna och projektledarna Elvira […]
-
Välkommen Almi GävleDala!
I slutet av 2020 blev Almi GävleDalas upphandling för tjänster inom varumärkesutveckling och marknadskommunikation klar. Vi är en av de utvalda byråer som fått ramavtal inom bland annat marknadsstrategi, content marketing, filmproduktion, foto och event! – Almi arbetar för att företagare ska nå framgång, det gör vi genom att erbjuda finansiering och affärsrådgivning. I GävleDala-regionen har […]
-
10 tips för proffsigare digitala möten!
Ibland kanske videomötet kräver det där lilla extra, så varför inte höja standarden i samband med det nya året? Här delar vi med oss av några enkla knep som får ditt nästa videomöte att kännas ännu proffsigare! Fem tips för dina förberedelser Webbkamera. För den bästa vinkeln placeras webbkameran i ögonhöjd på en armlängds avstånd. Om […]
-
Lekar till en digital after work
Interaktivt, lätt att förstå och komma igång och inte ta för mycket tid. Det är våra lärdomar från vår digitala julfest. Vi har därför gjort en tio-i-topp-lista på lekar och aktiviteter som fungerar online! Här kommer den! En digital after work ska vara värdefull och inte kännas tidsödande. Och det finns en uppsjö aktiviteter som […]
-
Låt drömkunden bestämma innehållet
Vilket innehåll ska du skapa för din B2B-marknadsföring? Vilka kundutmaningar ska du ge kunskap och tips om i ditt content-flöde? Du har säkert flera olika målgrupper, alla med sina “pains” och utmaningar. Och du har säkert flera olika produkter och tjänster du vill knyta dina kunskapsdelning kring. Account Based Marketing, eller Key Account Marketing som det […]
-
Amanda tipsar om hur du får igång kreativiteten
Hej Amanda, berätta lite om dig själv och din bakgrund Jag är en 26-årig Uppsalabo som bott i Stockholm i fem år men nu är tillbaka på hemmaplan igen! Jag har pluggat kommunikation och design både på gymnasiet, en sväng på universitetet och nu senast på yrkeshögskola. Däremellan har jag jobbat både i detaljhandeln och […]
-
You are super strong – kampanj för PROFFS
Nu är vår hårresande kampanj YOU ARE SUPER STRONG för PROFFS Styling live och synlig på Stockholm C, SF BIO och i digitala kanaler. I konkurrens med flera byråer främst från Stockholm föll valet på Komson. Här ser du vårt arbete! Syftet med kampanjen var att skapa synlighet och stärka varumärket hos målgruppen lokalt i […]
-
Marknadsstrategi 2021 – tre frågor du inte får missa
Efter ett annorlunda 2020 där de flesta fått kasta sina planer och ställa om, är det nu äntligen dags att blicka framåt och sätta riktning och plan för 2021. Planen i sig är ju inte det viktiga (den kan man behöva omvärdera snabbt ibland som vi vet…) utan det är själva planerandet, då vi lyfter […]
-
Salsta Slott vaknar till liv igen
Under våren har barockslottet Salsta Slott i Vattholma, 25 min norr om Uppsala, vaknat ur sin törnrosasömn… Trots annorlunda tider har verksamhet med sommarcafé, guidade visningar och den klassiska programserien ‘Musik på Salsta Slott’ dragit igång, om än i begränsad skala. Vår VD Marcus är en av tre initiativtagare till den nya verksamheten, och vi […]
-
Professionell streaming och marknadsföring av ditt event
Genomför ditt event, föreläsning eller workshop digitalt? Vi hjälper dig att planera, koordinera, marknadsföra och sända/streama ditt event med hög kvalitet – all inclusive! Planering & Marknadsföring, inkl inbjudningar i eventverktyget Invajo Lokal/studio Professionell filmning, ljud och ljus Live Streaming och dokumentation (t ex över Zoom) Vill du genomföra ett event med flera föreläsare på […]