Revolutionizing how the world hears

Visste du att Rolls Royce, Volvo, NAD och Philips använder Diracs unika mjukvara för att optimera och maximera ljudet i sina ljudsystem och produkter? Det internationella ljudförbättringsföretaget Dirac med huvudkontor i Uppsala, är i färd med att revolutionera hur vi hör och uppfattar ljud i våra hörlurar, hifi-system, i bilen och i mobilen.

Vi på Komson har under våren inlett ett samarbete med Dirac där vi bland annat arbetat med deras varumärksplattform, och med att sätta processer och sedan driva kommunikationen i deras sociala medier.

– Komson hjälper oss både med det strategiska arbetet kring att definiera Diracs brand expression och tone of voice, och med det praktiska arbetet med att ta fram och få ut content i våra digitala kanaler. De fungerar också som ett utmärkt bollplank för att vi ska hitta rätt i arbetet med vår webb och andra delar, säger Mikael Boman, tf CMO, Dirac.

– Bland ljudexperter och hifi-fantaster har Dirac länge varit nummer ett. Nu tar Dirac nya kliv mot konsumentmarknaden. Vi på Komson bidrar med den så viktiga kontinuiteten och stringensen i deras kommunikation, främst i deras sociala kanaler internationellt. Bland annat planerar och gör vi content och inlägg utifrån vad deras PR-byrå i New York gör, säger Marcus Segersvärd, vd, Komson.

Vi har tagit deras nya spännande varumärkesplattform och grafiska profil vidare till en komplett brand book. Språket är engelska.

Byråteam
Johanna Koroorian Nordlöf, AD
Elvira Strömberg & Rosie Selgerudh, social media managers 
Marcus Segersvärd, project manager & brand strategist (Kontakt)

Med Dirac som kund tar Komson ytterligare kliv mot att bli en kommunikationsbyrå och extern marknadsavdelning för bolag som verkar på en internationell marknad.

Läs mer om två av våra internationella kunder här:
Pharmacolog
2D fab
PROFFS Hair styling

Kontakt>>

Fler nyheter