Påskägg eller påsk-veg?

Inför påsk tog vi tillsammans med ICA Torgkassen fram konceptet “påsk-veg”, där vi lyfte vegetariska alternativ inför påsk. Vi ville lyfta det vegetariska samtidigt som vi ville att det grafiska materialet skulle associeras med påsken. Därför väcktes idén att fota äggformade grönsaker.

“Påsktraditioner kan se väldigt olika ut, särskilt när det kommer till vad man väljer att ställa fram på påsk-bordet. Oavsett vad detta betyder för dig – önskar vi dig en riktigt god och härlig påsk! Bland veckans utvalda varor hittar du några varor som vi tycker ger påsken det där lilla ägg-stra.” – Så löd copytexten till årets påskannons för ICA Torgkassen.

Vill du också ha hjälp med att ta fram en kampanj eller ett koncept?
Kontakta Marcus Segersvärd.

Läs även:
Så jobbar vi med ICA Torgkassen
Din marknadsavdelning

Fler nyheter